Test: Opel Grandland X Plug in Hybrid 4

Batérie

Batérie sú umiestnené do podlahy, čo má za následok menšiu palivovú nádrž, ktorá je v tomto prípade 43 litrov. Technickou odlišnosťou k ostatným verziám je aj 8-stupňový automat s viaclamelovými spojkami namiesto hydrodynamického meniča na lepšie zníženie trecích strát a zvýšenie dojazdu v elektrickom režime. Kapacita batérie je 13,2 kWh, čo je na plug-in hybrid slušná hodnota. V rámci cyklu WLTP dosiahol Grandland X Hybrid 4 dojazd až 59 kilometrov. Konštruktéri mysleli aj na dobíjanie a systém má aj vstavanú nabíjačku s meničom striedavého prúdu na jednosmerný. Zo 400-voltovej siete si dokážete potiahnuť až 7,4 kW, čo znamená, že batéria bude plne nabitá už za menej ako dve hodiny. No aj v prípade, že máte len klasickú 230-voltovú zásuvku, maximálny výkon nabíjania 1,8 kWh znamená, že počas „nočného“ oddychu „dotankujete“ za 7 hodín 10 minút. Ak to situácia dovolí, dokáže si nabíjačka potiahnuť až 4 kW, čo znamená plné dobitie batérie za 4 hodiny.

Ak nemáte šancu doma nabíjať, môžete využiť režim E save, ktorý dokáže nabiť batérie za jazdy. Mne sa to podarilo v priebehu 50 kilometrov, vodič má možnosť si zvoliť, koľko percent chce dobiť. Maximum kapacity dobil systém počas jazdy síce za cenu vyššej spotreby, na druhej strane do mesta dorazíte už s plnou baterkou, presne tak, ako si to dnes politici želajú. Kombinovaná spotreba závisí od vášho štýlu jazdenia. Ak pravidelne nabíjate nebudete mať problém jazdiť so spotrebou na úrovni udávaných dvoch litrov benzínu na sto kilometrov. Jazda v bežnom hybridnom režime si vypýtala zhruba 5 l/100 km. Je to síce stále vynikajúca hodnota, no nie pointa tohto modelu. Tou je samozrejme nabíjanie a využívanie auta v elektrickom režime.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Viete kedy vás môže zastaviť mestský policajt?

Test pre autoškolu: 01