Test: Opel Grandland X Plug in Hybrid 4

Motor + elektromotory

Matematika konštruktérov bola jednoduchá. Základom je motor 1,6 Turbo s maximálnym výkonom 147 kW (200 k) plus dva elektromotory. Jeden vpredu a druhý vzadu, pričom každý z nich má odlišný výkon. Predný elektromotor poskytuje 81 kW (110 k), zadný je silnejší a poskytuje až 83 kW (113 k). Maximálne výkony oboch motorov stačia na to, aby ste v čisto elektrickom režime mohli jazdiť aj na diaľnici. Na diaľnici môžete v elektrickom režime jazdiť rýchoosťou až 135 km/h. Pôsobivé. Až v prípade kick-downu v režime Hybrid alebo Sport sa pripojí spaľovací motor a dopuje oba elektromotory prídavným výkonom. Jediným rušivým prvkom je fakt, že okamžite vyskočí do maximálnych otáčok, čo bude vodič počuť. Výsledkom je zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 6,1 sekundy a maximálna rýchlosť 235 km/h. Maximálny výkon systému je 221 kW (300 k) a maximálny krútiaci moment je až 520 Nm. Nielen akcelerácia, aj pružné zrýchlenie patrí medzi silné stránky elektrifikovaného modelu Opel.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Viete kedy vás môže zastaviť mestský policajt?

Test pre autoškolu: 01