Test: Mazda MX-30 E-Skyactiv GT Plus: Big City Life

Spotreba

Z nuly na 100 km/h zrýchlite za 9,7 sekundy a maximána rýchlosť je 140 km/h. Ja viem, nie je to veľa, na druhej strane v meste nepotrebujete ani o km/h navyše. Preto stačí elektromotor s maximálnym výkonom 107 kW (145 koní) a maximálnym krútiacim momentom 265 Nm.

A spotreba? 19 kWh, to jest presne toľko, čo udáva výrobca. Túto spotrebu sme dosiahli v zime, takže dojazd 200 kilometrov je reálny. Stačí? Jasné, ak jazdíte v meste. A má to ešte jednu výhody. Pomocou klasickej 230 Voltovej nabíjačky doplníte energiu za 17 hodín, čo je čas, ktorý je prijateľný a ak vezmeme do úvahy, že cez deň baterku nevyšľaháte do prázdna, tak viete fungovať väčšinu času aj bez rýchlonabíjania. Ak však predsalen zabočíte na rýchlonabíjačku, do hodiny ste vybavený na 100 percent kapacity batérie. Ak vo vašej práci máte prístup k 400 Voltovej zásuvke, ste vybavený za 3 hodiny. A to je pointa – jednoduchosť používania a rýchle dobitie aj bez extrémnych rýchlonabíjačiek.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Test: Kia Sportage 1.6 TGDi MHEV 4WD 7DCT

Do tohto unikátneho supercaru natankoval naftu!