Test: Mazda MX-30 E-Skyactiv GT Plus: Big City Life

Jazda

Pohotovostná hmotnosť MX-30 je 1 645 kilogramov. A to je veľmi príjemne nízka hodnota, ktorá svedčí o tom, že Mazda nechcela kaziť jazdné vlastnosti. Je to práve zásluhou batérie, ktorá má kapacitu 35,5 kWh a váži iba 310 kilogramov. A Mazda dodáva aj dôležitý fakt, do celého obrazca. Menšie batérie zaťažujú životné prostredie menej ako väčšie, majú teda menšiu uhlíkovú stopu a to znamená, že predbehnú po stránke ekologickej čistoty benzínové autá skôr ako elektromobily s veľkými batériami. Inak povedané: aj tak jazdíme 90 percent času v meste, väčšie batérie netreba.

Vráťme sa k jazdným vlastnostiam. Sú veľmi dobré, hoci vzhľadom na dojazd si „vyrežete“ iba zopár zákrut aby ste ventilovali stres. A konštruktéri si dali námahu namontovať na predný diferenciál vektorové usmerňovanie krútiaceho momentu. To je opäť niečo, čo dokáže iba Mazda. Cítite to aj na riadení, ktoré je vyladené perfektne a ak tom porovnám s niektorou konkurenciou, tak v tomto smere je Mazda doslova jazdecký stroj.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Test: Kia Sportage 1.6 TGDi MHEV 4WD 7DCT

Do tohto unikátneho supercaru natankoval naftu!