Namiesto kanonády elektrických modelov sa Škoda spolieha iba na jeden jediný – Enyaq. A osobne si myslím, že robí dobre! Testovali sme špičkovú verziu iV80.
Nie je žiadnym tajomstvom, že Škoda dokáže koncernové diely využiť lepšie ako zvyšné automobilky koncernu. Presne v tomto duchu sa treba pozerať aj na Enyaq. Nesnaží sa vytvoriť elektrický minimalizmus ako modely ID od Volkswagenu, skôr naopak, vsádza na praktický rozmer a práve preto strategicky roztiahol Enyaq tak, aby sa do brožúry dostala informácia o najväčšom batožinovom priestore s objemom 585 litrov. To je tromf, ktorý musí mať v rukách Škoda. Inak to nebolo a ani nebude. V tomto smere sa povinné body zídu aj v prípade, že budete chcieť vysvetliť cenovku za hranicou 60 tisíc eur v prípade verzie iV80 First Edition Plus. Vo svete spaľovacích verzií by to už bola extrémne sebavedomá cenovka, vo svete elektromobilov je to pomaly „štandard“. Aj napriek tejto cenovke však elektrická sila smeruje na zadné kolesá, takže otázna ostáva už iba zimná trakcia, lebo jazdné vlastnosti sú celkom dobré.