Test: Škoda Enyaq iV80: All in one

Jazda

Tichá, dynamická a vďaka 77 kWh batériam prevažne bez stresu. Oficiálny údaj piatich stovkách kilometrov sa nám nepodarilo dosiahnuť, máme však za to, že na dojazde sa podpísali už klesajúce teploty v priebehu testu a nutnosť vykurovania karosérie. Nabíjanie je príjemne rýchle na rýchlonabíjačke natlačíte batériu za jednu hodinu a kapacita ani po najazdení 30 tisíc kilometrov nevykazovala zatiaľ žiadne výrazné poklesy kapacity.
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 8,7 sekundy je mimoriadne slušná hodnota, maximálna rýchlosť 160 km/h odráža snahu o udržanie dojazdu aj na diaľnici. Príjemný ja aj okamžitý nástup 310 Nm a reakcia na stlačenie plynu, pri normálnej jazde oceníte akceptovateľnú priemernú spotrebu. My sme ukončili test na úrovni 19,5 kWh, čo považujeme za lepšiu hodnotu.
Nechýbajú ani asistenčné systémy, akurát systém udržiavania jazdného pruhu je príliš snaživý a preto ho budete vypínať, keďže dosť výrazne zasahuje do riadenia. Opäť detail a na druhej strane na diaľnici budete potrebovať iba ruky na volante, o ostatné sa postará adaptívny tempomat. A ak si chcete na okresných cestách zašantiť, máte príležitosť, naladenie podvozka je veľmi príjemné.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

VIDEO: Tesla s motorom V8 polarizuje spoločnosť

Názor: Bola F1 vôbec niekedy spravodlivá?