Test: Kia Rio 1.0 T-GDi: Nenápadný, no o to lepší.

Interiér

Poviem to, čo mi udrelo najviac do očí. Rádio s dotykovým 8“ displejom, ktoré ponúka aj konektivitu Apple Carplay a Android Auto, ktorá tak trocha kontrastuje s klasickým ovládaním mechanickej klimatizácie, no veľmi pekne naznačuje priority doby. A ja iba dodávam, že klasická klimatizácia sa ovláda najrýchlejšie a naslepo. Za mňa palec hore.

To isté sa dá povedať aj o klasickom prístrojovom paneli, ktorý je už na vymretie a mnohí ho považujú za prežitok, na druhej strane opäť nič neriešite. Za jazdy odčítate hodnoty, poloha ručičky vám aj bez bližšieho pohľadu prezradí vašu rýchlosť a palubný počítač je umiestnený do stredu. Tak ako sme zvyknutí a tak ako to máme radi. Kia Rio je klasik a opäť je pre mňa dôležitejšie vyhrievanie sedadiel a volantu, než nejaký displej.

Priestor. Je ho dosť na predných aj zadných a okrem toho pocit komfortu umocňuje aj tvar voliča automatu, na ktorý si viete bez problémov položiť pravú ruku. Inšpiráciou pre ňu boli určite niektoré z amerických korábov na našich cestách. Vzadu je priestoru akurát, nadšená partia štyroch mladých sa dostane aj na severný pól. Pre deti je priestor dostatočný a práve v zadných partiách je Rio veľkorysejšie, než napríklad galskí konkurenti. Objem batožinového priestoru je 325 litrov, čo je v danej triede akási nepísaná povinnosť. Ja viem v tomto smere nevybočuje Rio nijako, ale si treba uvedomiť že v rámci tejto kategórie už kombi verzie zmizli, takže 300 litrov je plus mínus maximum, čo dnes dostanete.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

VOLKSWAGEN POLO FACELIFT: Základ vo „fullke“ za 16 tisíc!

Mazda CX-50: Poprosíme aj do Európy!