V podstate je Škoda Octavia s identickým motorom vo všetkých smeroch lepšia a dokonca aj lacnejšia, no v prípade, že musíte mať SUV s týmto motorom a nevšimli ste si Karoq, tak teoreticky má tento model šancu.
Neviem, či je to slovenská špecialita, ale v prípade maximalistického modelu Škoda Kamiq nie celkom chápem cenovú politiku. Už základná cena verzie Kamiq 1,5 TSI takmer dosahuje úroveň modelu Karoq 1,5 TSI Style, ktorý je iba o 1080 eur drahší. A ten je v mojich očiach lepšou voľbou. Najmä ak to auto chcete po pár rokoch predať a stratiť čo najmenej.
A to je prvá pointa maximalistické verzie menších modelov sú zvyčajne rovnako drahé ako takmer rovnako vybavené väčšie verzie. Práve preto si nemyslím, že Kamiq 1,5 TSI vo verzii Style výraznejšie prehovorí do predajných štatistík. Skôr naopak, ostane solitérom, ktorý si dopraje skutočne iba málo záujemcov.
To však nijako neuberá z jeho kvalít a veľmi príjemného charakteru auta, ktorý má pod kapotou potentný spaľovací motor. Život s ním je veľmi príjemný a po nastupení za volant vás nesklame ničím. Je to doslova malý Karoq a zvonka tak rozhodne vyzerá. Až na zadné svetlomety, ktoré sa podobajú na tie, ktoré má Scala. Z estetického hľadiska svoju úlohu zohrávajú strešné nosiče, disky z ľahkých kolies BRAGA, LED svetlomety, zatmavené zadné sklá a možno ešte strieborná spodná lišta. Nič iné nenaznačuje, že sedíte v najdrahšej verzii. Ak sa chcete výraznejšie odlíšiť odporúčame verziu Monte Carlo, alebo Scoutline, Style je síce drahý, no nie je to z optického hľadiska cítiť.