Test: Opel Astra 1,2 Turbo Ultimate – Za peniaze všetko

Jazda

Príjemná, najmä vďaka osemstupňovej automatickej prevodovke. Tá pomáha najmä v meste a v dopravných zápchach, ktorých je aj vďaka skvelým novým dopravným riešeniam stále dosť. Nechýba ani možnosť manuálne meniť prevodové stupne prostredníctvom páčok za volantom. Rýchlosť preraďovanie nie až taká intenzívna ako u konkurencia na druhej strane sa vátim k pointe  predchádzajúceho odseku – nie je to športová verzia. Manuálne radenie tak využijete tesne pred predbiehaním, inak zrejme preraďovanie necháte na automat.

Podvozok je akurátny kompromis medzi komfortným a športovým podvozkom. V tomto smere cítiť, že konštruktéri sa vyhrali s naladením a je na ňom cítiť že Opel je vyladený inak, než Peugeot, alebo Citroën. Klobúk dolu, Astra nie je iba karosárska zmena, ale má svoje špecifiká aj vyladenie.

V duchu tejto filozofie je naladené aj riadenie. Mäkké, poddajné a vynikajúco sa s ním parkuje. Ak by sa vám to nechcelo, k dispozícii je parkovací asistent. Aj ostatné asistenčné systémy fungujú dobre, hoci udržiavania jazdného pruhu je podobne ako u iných značiek dosť usilovný a to znamená, že si ho najskôr deaktivujete. Naopak predkolízny systém, ako aj upozornenie na auto v mŕtvom uhle funguje viac ako dobre. A samozrejme pochvalu si zaslúžia aktívne Intelli Lux LED svetlomety, ktoré dokážu presvetliť noc skutočne efektívne.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Test: MG EHS Plug-in Hybrid Exclusive – Dobré PHEV pod 40!

Sánka o hruď: Liberty Walk upravili Countach