Test: Opel Astra 1,2 Turbo Ultimate – Za peniaze všetko

Pohon

Pod kapotou úradoval trojvalec. Kedysi by to znamenalo zvolávanie exorcistu, po príchode elektromobilov sa zmenil aj postoj k týmto motorom. Napokon technické dáta hovoria samé za seba. Maximálny výkon motora na úrovni 96 kW (130 k) a maximálny krútiaci moment 230 Nm znamenajú, že auto je dynamické a dokáže zrýchliť ak ho o to požiadate. Z 0 na 100 km zrýchli za 9,7 sekundy a maximálna rýchlosť je 210 km/h. Nie, nie je to športová dynamika, ale veľmi príjemná. Paradoxne, po tom, čo si manželka vyskúšala astru pochválila dynamiku a najmä príjemný zvuk motora. To iba dokazuje odlišný svet, a tým pádom aj pohľad „petrolheada“ na tú istú vec. Kým jeden chváli, druhý hľadá nasilu argumenty proti.

Príjemná je aj priemerná spotreba. Počas testu sa pohybovala na úrovni 6,5 litra benzínu na 100 kilometrov, čo je síce o jeden liter viac ako sľubuje výrobca, na druhej strane je to stále v civilnom pásme, ktoré sa dá bez problémov zaplatiť. Ak by sme sa viacej snažili zrejme by sme dosiahli aj výrobcom udávaný výraz.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Test: MG EHS Plug-in Hybrid Exclusive – Dobré PHEV pod 40!

Sánka o hruď: Liberty Walk upravili Countach