Test: Hyundai Ioniq Electric: V tieni Kony

Jazda

Pritom kombinácia aerodynamickej karosérie a batérií s kapacitou 38,3 kWh a maximálnym výkonom elektromotora 100 kW (136 koní) je dostatočne potentná a schopná uspokojiť každodenné potreby väčšiny motoristov. Nie je to žiaden elektro-športovec, ktorý zahanbí klasické športiaky, ale normálny rodinný elektromobil. Hoci maximálny výkon motora narástol o 12 kilowattov, čo je 16 koní. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h stlačili tvorcovia pod desať sekúnd, takže oficiálna hodnota je teraz 9,7 sekundy a maximálna rýchlosť je typická pre všetky elektromobily – je to 160 km/h.

Jazdné vlastnosti sú dobré. Stačí toto slovo, lebo kombinácia McPherson plus torzná priečka nesľubuje aktívne jazdenie. A osobne oceňujem komfort, v tejto kategórii som nikdy nehľadal športové jazdné vlastnosti a ani v tomto prípade to nie je inak. Stačí povedať, ak sa ponáhľate, tak podvozok to zvládne. Skôr si užijete okamžité zrýchlenie pri predbiehani v rámci mestských limitov. Tam je okamžitá odvozva na stlačenie plynu vítaným dopingom a zdrojom úsmevu na ksichte vodiča.

Za príjemnú stránku elektromobilov považujem aj rekuperatívne brzdenie, ktoré si v prípade Ioniqu môžete určovať páčkami pod volantom, teda tam kde zvyčajne preraďujete manuálne rýchlosti na automate. K dispozícii máte trojstupňovú rekuperáciu, najsilnejší stupeň vás dokáže aj zastaviť a ak si na túto funkciu zvyknete, nebudete ju vedieť vynachváliť.

To všetko kvalifikuje Ioniq na veľmi príjemné mestské vozenie, s dojazdom vyše 300 kilometrov ho musíte pri každodennom priemernom nájazde 50 kilometrov nabíjať v podstate raz za jeden týždeň. Stačí? Zrejme áno a v podstate ak máte chuť môžete absolvovať aj maratón Budapešť – Balaton-Štúrovo-Bratislava, no v tomto prípade sa pripravte na story typu: „A potom som zistil, že mám iba 230 voltový nabíjací kábel v kufri.“, prípadne:“Aplikácia nechcela komunkovať s nabíjacou stanicou“. Samozrejme každý príbeh mal happyend, je to len informácia o stave a počte nabíjacích staníc na južnom Slovensku a menšími problémami pri nabíjaní počas cestovania na dlhšie vzdialenosti. Na druhej strane, po najazdení vyše tisíc kilometrov môžem povedať, že Ioniq obstál a dostal pečať využiteľnosti na každý deň. Etapy Bratislava – Tatry však aj naďalej ostanú v teritóriu tých, čo proste majú čas.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Tieto autá si môžete poskladať aj doma a využiť tak nahromadený čas

VIDEO: Takúto pomstu vedenie fabriky nečakalo. V hlavnej úlohe bol bager