Test: Hyundai Ioniq Electric: V tieni Kony

V krátkosti? Mimoriadne dobre vybavený elektromobil, ktorý po novom poskytuje trocha vyšší dojazd, dotykové ovládanie multimediálneho systému a klimatizácie panelu a k tomu aj prijateľnú cenu. Preto je škoda, že si ho s najväčšou pravdepodobnosťou nevšimnete.

Pred pár rokmi to bol práve Hyundai Ioniq, ktorý ma presvedčil o tom, že som elektromobilite dal šancu. Mal som ho v zime a najazdil som s ním toľko kilometrov, koľko mi ukázal palubný počítač. Bolo to síce len čosi vyše 200 kilometrov, ale bol to prvý model, ktorý svoj katalógový dojazd nedelil dvoma a v zime možno aj troma. Potešil komfortom pruženia, príjemnou jazdou a celkovo nekomplikovanou povahou.

V čom bol teda problém? Nuž osobne si myslím, že „priusovský“ dizajn je na škodu veci. To, čo fungovalo ako pútač pozornosti okolo roku 2000, o dvadsať rokov neskôr nemusí fungovať. To je v mojich očiach najväčší handicap, s ktorým sa musí Ioniq vysporiadať. Sesterský model Kona je vďaka karosérii typu SUV v centre záujmu a o zákazníkov nemá núdzu. A nepomohol tomu ani facelift modelu, ktorý patrí do kategórie nenápadnejších. Síce pridal zopár prvkov akými sú zdvojené denné LED-ky, nové predné LED svetlomety a zadné skupinové svetlá plná maska chladiča, nové disky a nové farby. Ale to je asi tak  všetko.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Tieto autá si môžete poskladať aj doma a využiť tak nahromadený čas

VIDEO: Takúto pomstu vedenie fabriky nečakalo. V hlavnej úlohe bol bager