Test: Ford Kuga 2.0 TDCi EcoBlue: Nafta víťazí

Športových SUV je už málo, no Ford Kuga medzi ne rozhodne patrí. A vo verzii 2.0 TDCi EcoBlue je navyše aj mimoriadne úsporná, hoci za tento výkon si Ford pýta aj náležitú plácu.

Ford bol u mňa, vždy synonymom perfektného podvozku. A bolo jedno, či to bol Focus, Fiesta, alebo práve osobný Transit, ktorý sa premenoval z nepochopiteľných dôvodov na Tourneo Custom. Športovo orientovaný vodič si vždy prišiel na svoje. Najmä v zákrutách. To, čo konštruktéri Fordu majú v malíčku je nastavenie podvozka. Vždy je to uhádnutý kompromis medzi komfortom a držaním stopy. Dokonca si dovolím tvrdiť, že práve komfortnejšie nastavenie podvozka bolo podmienkou pre dobré držanie stopy. Tento atribút si Ford nikdy nenechal vziať. Ani v prípade modelu Kuga, s ktorým si každý užije toľko zábavy, koľko potrebuje. Samozrejme Kuga ako SUV sa stala hitom najmä rodinne orientovaných vodičov.

Nová Kuga ponúkla nový dizajn a ja som po prvý raz dvihol obočie. Určite? Pre mňa nie celkom pochopené krivky, ktoré aj anglickí novinári označia za neurčité však našli odozvu u niektorých mojich známych. „Vyzerá ako Macan!“ Vtedy som pochopil tvary prednej časti a po prižmúrení očí som pochopil zámer dizajnérov. Identita je minulosťou, treba sa podobať na najšportovejšie ikony a ponúknuť zákazníkom presne to, čo je v móde. Oukej. Súhlasím. Napokon, nie som fanúšikom SUV, ale chápem ich popularitu. V zrkadle tejto informácie je dizajn Fordu Kuga vydarený a aj atraktívny. Výstrelky nehľadajte Kuga je presne v strede – je to mainstream a na tom sa zarába. Pre „petrolheadov“ je tu stále Fiesta ST, Focus ST, Mustang a Ranger Raptor. Myslím, že stále si máte z čoho vybrať.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Ferrari F488 Pista crash

VIDEO: Takto ľahko rozbijete 720-koňové Ferrari

VIDEO: Takto vyzerá ozbrojený prepad spoza volantu