TEST: DS 7 Crossback E-Tense 4×4: Best of DS7

 

Pohon

DS7 Crossback E-Tense 4×4 je plug-in hybrid, ktorý kombinuje vydarený turbomotor 1,6 litra s maximálnym výkonom 147 kW (200 koní) s dvoma elektromotormi s maximálnym výkonom 81 kW (110 koní) vpredu a 83 kW (112 koní). Systémový výkon je už spomínaných 300 koní a dynamika tomu aj zodpovedá. Z 0 na 100 km/h zrýchlite za 5,9 sekundy a maximálna rýchlosť je solídnych 240 km/h.

Plne nabité batérie sľubujú dojazd v čisto elektrickom režime 58 kilometrov, my sme tento údaj preverili v zimných podmienkach. Nižšia teplota ukusla z tejto hodnotu zhruba 15 až 20 kilometrov v závislosti od toho, či jazdíte v meste, alebo mimo neho.

Čo sa priemernej spotreby týka, tak tá priamo závisí od frekvencie nabíjania. Ak ste svedomití, jazdiť za menej ako tri litre benzínu nebude problém. Navyše ak si uvedomíte cenu domáceho nabíjania, tak zistíte, že najviac ušetríte v prípade, že jazdíte na elektrinu, ktorú si dočerpáte doma, cez noc. A dokážete tak spraviť aj cez deň, napokon z klasickej 230 Voltovej zásuvky si batérie dokážu potiahnuť až 3.3 kW a to znamená, že za 4 hodiny máte batérie opäť nabité. Ak máte k dispozícii 400 voltový zdroj, tak v tom prípade vám stačí 1 hodina a 45 minút. Slušné dáta, pričom som presvedčený, že v lete dokážete vašu dennú porciu kilometrov najazdiť v čisto elektrickom režime.

Najmä preto, lebo po vybití batérií si spaľovací motor vypýta v priemere 8,5 litra benzínu na 100 kilometrov, čo je presne toľko, koľko si tento motor žiada bez hybridnej technológie. Možno dokonca trocha viac.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

VIDEO: Nascar sa po 50-ich rokoch vrátil na špinavú trať!

Audi Q4 e-tron a Sportback e-tron: Iné priority