Dizajnérska aj technická Avantgarda sprevádzala modely Citroenu od jeho samého začiatku až po dnešnú dobu. Ak hľadáte v spleti unifikovaných modelov, tie, ktoré vás potešia aj vzhľadom, musíte sa pozireiť kompletnú ponuku autombilov Citroen.
- Citroen Traction Avant (1934-1957)
Pozrite si nádherné tvary modelu, ktorý do automobilového priemyslu priniesol nový termín. Pohon predných kolies. Táto technická črta sa dostala aj na do názvu, napokon Traction Avant v preklade znamená predný pohon. Okrem toho bolo priekopníckou črtou tohto modelu aj samonosná karoséria, ktorá je dnes už štandardom.
- Citroën 11 B kabriolet (1939)
Bola to otvorená verzia modelu Traction Avanat s veľmi šikovným mechanizmom sklápania strechy. Nádhera, ktorá nepotrebuje komentár.
- Citroen 2 CV (1948-1988)
Kto by ju nepoznal? Vyrábala sa neuveriteľných 42 rokov a vyrobilo sa ich takmer štyri milióny. Očarí vás nielen jednoduchosťou, ale aj tvarmi, ktoré ju natrvalo zapísali do automobilovej histórie. A to aj napriek tomu, že prvé prototypy vyzerali ako projekt z Bauhausu.
- DS (1955-1975)
Mnohými označovaná jednoducho za najkrajší a najpokrokovejší Citroën všetkých čias. Hydropneumatické pruženie znamenalo extrémny komfort a okrem toho ste v najvyššej polohe mohli jazdiť aj na troch kolesách. Charles de Gaulle v ňom prežil atentát a vzhľadom na skratku DS ju Francúzi volali Bohyňa. A aby som nezabudol, svetlá sa natáčali do zákruty.
- Citroën SM (1970-1975)
Spolupráca Citroënu s Maserati vyústila do tohto modelu. Mal konkurovať automobilom Aston Martin, či Jaguar. Mal vynikajúcu aerodynamiku, koeficient odporu vzduchu bol iba 0,26, čo je hodnota, ktorou sa nechvália niektoré dnešné automboily. Pod kapotou mal aj trojlitrový šesťvalcový motor, ktorý poháňal predné kolesá. Techniku zdieľal s modelom DS.
- Citroën CX (1974-1991)
Honba za čo najnižším koeficientom aerodynamického odporu vzduchu pokračovala. Model CX, ktorého označenie je vlastne skratkou spomínanej fyzickej veličiny mal zakrytované aj zadné kolesá, aby sa dosiahla čo najlepšia aerodynamika. Chcete jeden kus? Zožente si verziu GTi.
- Citroën BX
Jeden z mála modelov, ktoré sme mohli spoznať vo väčších množstvách aj na našich cestách. Dizajn mal na starosti Marcello Gandini a ten kreslil aj Lamborghini Countach. Tento model bol jediným modelom nižšej strednej triedy, ktorý mal hydropneumatické pruženie. A mal aj verziu GTi.
- Citroën C4 Picasso
Kto povedal, že rodinné MPV musí vyzerať nudne? Pozrite si ktorúkoľvek generáciu tohto modelu a musíte uznať, že Citroën vie kombinovať štýl s praktickou stránkou auta pre rodinu. A nielen zvonka, ale aj vnútri.
- Citroen DS3
To, čo malý model DS3 urobil je, že oživil skratku DS v rámci tejto legendárnej francúzskej značky. Jeho úspech spustil lavínu nových modelov DS a dnes je to už osobitná prémiová automobilka.Tak, či onak DS3 je prvý model, ktorý reálne ohrozil Mini.
- Citroën C4 Cactus
Nanovo definovať konkrétnu triedu je mimoriadne ťažké. Najmä tak, aby to motoristi akceptovali a nová trieda automobilov bola úspešná. Z jednoduchej filozofie modelu C4 Cactus budete mať nielen radosť, ale sa naň budete aj s radosťou pozerať.
Foto: Citroen