Test: Citroën C4: Proti prúdu

Francúzsku automobilku milujem. Je schopná sa na veci pozerať inak a má gule na to, aby sa postavila za svoje myšlienky. Citroën C4 stavia na komfort a na ostatné kašle. A je to iba tak trocha crossover.

Povedzme si to úprimne. Hatchbacky končia. Ešte sa stále dobre predávajú a predstavujú veľký biznis pre autombilky ale nástup crossoverov a SUV sa nedá nevšimnúť. A Citroën to vie. Navyše sa mu s modelom C4, či predtým Xsarou, alebo ZX-kom nikdy nepodarilo skutočne konkurovať Volkswagenu Golf, či Opelu Astra. Navyše aktuálne modely C3 Aircross a C5 Aircross idú na dračku, takže bola otázka času, kedy sa predstaví nová C4, ktorá sa nebude obzerať dozadu a nebude sa pokúšať rozdúchať už aj tak hasnúci oheň.

Namiesto toho sa Francúzi rozhodli pre vyšší liftback?, či ak chcete crossover s oplastovanými blatníkmi á-la Allroad quattro a trocha sa inšpirovali modelmi z minulosti ako CX, či dnes už dizajnérska ikona BX a samozrejme obsypali dizajn aktuálnymi prvkami dizajnu „by Citroen“. Výsledok je vskutku atraktívne auto, ktoré púta pozornosť. Postavte ho na parkovisku vedľa štandardnej Octavie a pochopíte. Toto auto sa vyníma. A celkom účinne maskuje jeden fakt. Úzke pneumatiky. Čím väčšie disky si zvolíte, tým užšiu pneumatiku dostanete. Kým šírka 16 a 17 palcových diskov je 215 milimetrov, 18 palcové disky sú obuté na pneumatikách so šírkou 195 milimetrov. Zaujímavé však?

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Kia EV6: Crossover s technikou Rimac-Porsche

Chieftain Extreme: Svätokrádež, alebo perfektný nápad?