Test: Citroën C4: Proti prúdu

Pohon

Kým dizajn trhá konvencie, pod kapotou úraduje klasický naftový štvorvalec s objemom 1,5 litra, ktorý sa ponúka v dvoch výkonových variantoch. Slabší ponúka 81 kW (110 koní) a my sme testovali silnejší až 96 kW (130 k) a maximálny krútiaci moment 300 Nm. To je veľmi slušná kombinácia parametrov, ktoré subjektívne zabezpečia čipernú dynamiku, ktorá sa postará o to aby ste z 0 na 100 km/h zrýchlili za 9,5 sekundy a ak sa omylom ocitnete na nemeckej diaľnici, tak vám digitálny tachometer ukáže 205 km/h. To všetko je fajn, no dnes už mnohí pri rýchlej jazde pocítia emisné výčitky a preto je zrejme dôležitejší údaj ten o priemernej spotrebe. Tá sa podľa technických údajov pohybuje na úrovni 4 litrov, my sme počas nášho testu v zimných podmienkach dosiahli spotrebu na úrovni 5,5 litra nafty na 100 kilometrov bez snahy o dosiahnutie čo najnižšiu hodnotu. Tá sa nemení ani v prípade rýchlej jazdy na diaľnici, čo je príjemný protiklad k elektromobilom, ktoré na diaľnici delia svoj dojazd dvoma.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Kia EV6: Crossover s technikou Rimac-Porsche

Chieftain Extreme: Svätokrádež, alebo perfektný nápad?