Test: Opel Astra 1.5 CDTI AT8 – Základný luxus paket

Jazda

Pod kapotou úradoval štvorvalcový naftový motor s objemom 1,5 litra, ktorý poskytoval maximálny výkon 96 kW (130 koní) a maximálny krútiaci momen 300 Nm. Stačí aby ste sa presúvali po meste dynamicky a z 0 na 100 km/h zrýchlili za 10,6 sekundy a dosiahli maximálnu rýchlosť na úrovni 209 km/h. Slušné hodnoty a treba povedať, že automatická prevodovka posyktne rovnakú dynamiku ako manuál. Podobne aj hodnoty priemernej spotreby sú navlas rovnaké a v bežnej premávke nestúpne spotreba ani v prípade dynamickej jazdy výrazne nad hranicu šistich litrov, ak budete jazdiť podľa predpisov, dosiahnete priemer pod hranicou piatich litrov. A to je už zaujímavé najmä s ohľadom na vývoj ceny palív.

Podvozok je tvrdší a športovejšie naladený, necháva si však aj miernu rezervu na komfort. Prevod riadenia je tiež uhádnutý, v tomto smere profituje Astra s priemeru volantu, ktorý je akurátny. Auto viete volantom nasmerovať presne tam, kde má byť, korekcie, ako je tomu zvykom u automabilov s menším priemerom (napríklad Peugeot) nie sú nutné!

V prípade, že favorizujete benzín, máte k dispozícii motor 1,2 Turbo buď so 110 koňmi, prípadne rovnako ako diesel posyktne 130 koní. Je to trojvalec, ak by ste chceli štyri valce, musíte si zvoliť plug-in hbyridný systém s 1,6 litrovým motorom, ktorý je dopovaný elektromotorom. Dodávať sa bude v dvoch verziách. So 180 koňmi a silnejší poskytne 225 koní. Za poznámku stojí aj fakt, že elektrický dojazd má byť po novom až 70 kilometrov. V lete, v zime to bude menej.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Test: Renault Trafic SpaceClass L2 Blue dCi 170 EDC: Priestorový kráľ

Test: Kia Sportage 1.6 TGDi MHEV 4WD 7DCT