Test: Mitsubishi Eclipse Cross PHEV 4×4: Tu a teraz!

Plug-in hybrid

Technika pod kapotou je prevzatá z predchádzajúceho modelu Outlander PHEV. To znamená batérie s kapacitou 13,8 kWh plus dva elektromotory. Vpredu s maximálnym výkonom 60 kW (82 koní), vzadu s maximálnym výkonom 70 kW (95 koní), energiou ich zásobuje spaľovací motor s objemom 2,4-litra a maximálnym výkonom 72 kW (98 koní) a maximálnym krútiacim momentom 193 Nm. To všetko je irelevantné, napokon v prípade plug-in hybridných vozidiel je dôležitý najmä systémový výkon. Ten je v tomto prípade 138 kW (188 koní), čo je menej ako mal spomínaný Outlander, ktorý sa spoľahol na služby silnejšieho motora. Japonci sa v tomto smere spoľahli na úspornejší formát, ktorý sa však v prípade diaľničného režimu namáha a zbytočne zvyšuje spotrebu.

Preto je mimoriadne dôležité práve nabíjanie auta. V tom prípade môžete rátať v lete aj s 50 kilometrami v elektrickom režime a v zime zhruba 35 až 40-imi. Stačí to na to aby ste obslúžili okruh domov-škola-robota-škola-krúžky-domov. Aby ste to stihli v elektrickom režime nechýba ani technika rýchlonabíjania, ktorá vám za 20 minút natlačí batériu 80 percentami kapacity. Doma vám stačí 230 voltov, batérie sa nabíju za 6 hodín. To je dosť rýchle na to, aby ste šetrili životné prostredie aj vašu peňaženku, napokon cena kilowatthodiny je c prípade domácností najnižšia.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Ferraristi nemali dobrý týždeň: Tento prešiel iba 3 kilometre

Test: Kia Proceed GT 1,6 T-GDi 7AT – Díky Kia!