Test: Mazda CX-30 SKYACTIV G-150 AWD: Prémiový produkt

Jazda

Celkový vynikajúci dojem z auta je vytvorený aj kvalitou podvozka. Tomu niet čo vytknúť. Ak by Matovič vedel nastavovať protiepidemiologické opatrenia tak, ako konštruktéri vyladili podvozok a riadenie, tak máme dnes dávno po Corone. Takto trafiť priesečník komfortu a presných jazdných vlastností dokáže okrem Mazdy snáď iba Porsche. Preto nechápem nevypínateľné ESP. Ja viem, únia a podpriemerní vodiči, ale aj tak.

Klasický atmosférický dvojliter poskytuje maximálny výkon 110 kW (150 koní) a maximálny krútiaci moment 213 Nm pri 4 000 otáčkach. Tento výkon podporuje aj mikrohybridná technológia so štartér generátorom a lítiovou batériou, ktorá zasobuje niektoré palubné spotrebiče energiou a motor tak nemusí vyrábať nadbytočnú energiu. Zároveň štartér generátor podporuje motor priakcelerácii. Kým výkon vyzerá sľubne, krútiaci moment označíme iba ako priemerný. Klasický šprint 0 – 100 km/h absolvuje verzia G-150 za 9,1 sekundy a maximálna rýchlosť je 195 km/h.

V tomto prípade výkon smeroval na všetky štyri kolesá, v prípade modelu CX-30 si viete objednať aj s pohonom všetkých kolies. Na zadnej kapote ho prezradí nápis AWD. Systém samozrejme využíva elektronicky riadené lamelové spojky, ktoré však reagujú proaktívne. Systém využíva 27 snímačov na to aby vedel presnejšie určiť priľnavosť vozovky. Napríklad pri pustených stieračoch sa pohon zadnej nápravy automaticky pripája.

Ak chcete jazdiť rýchlo, musíte motor vytáčať. Bodka. Našťastie má vynikajúci zvukový prejav, takže vám vysoké otáčky nebudú vadiť. Okrem toho je vynikajúca aj spotreba paliva. Ani pri vyššom tempe nebudete prekračovať hranicu 8,5 litra a to je presne výhoda atmosférických motorov. Nožnice spotreby sa neotvárajú tak výrazne ako v prípade prepĺňaných motorov. Takže v prípade normálnej jazdy môžete rátať s veľmi príjemnou spotrebou na úrovni 6,5 litra na 100 kilometrov. Na tomto vynikajúcom výsledku má podiel aj šesťstupňová manuálna prevodovka.

A presne tá je posledným pozitívnym bodom. Ak radi preraďujete, tak vás čaká malý orgazmus. Presné a najmä krátke dráhy radenia plus dobré sprevodovanie sa podpísalo na vynikajúcom pocite z jazdy. Jinba-Ittai, teda spojenie auta s jazdcom tu funguje vynikajúco. Zároveň však dodávam, že tento druh rozkoše si dnes už dopraje málokto, automat sa stáva v tejto kategórii nepísaným pravidlom.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

PETROLHEAD PORNO!!! 2x Porsche 959 v rakúskych kopcoch

Jeep Wrangler Rubicon 392 je prvým Wranglerom s motorom V8 po 40-tich rokoch!