Mazda celkom úspešne vyplnila medzeru medzi modelmi CX-3 a CX-5 s crossoverom na báze vydareného modelu Mazda 3. Výsledok je crossover s vynikajúcim podvozkom a skutočne prémiovým spracovaním.
Pri pohľade na celkom vydarený bordový crossover si uvedomím, že našťastie vlna obľúbenosti SUV a Crossoverov možno zachráni predajné čísla niektorých automobiliek. Jednoducho tieto modely sa predávajú aj bez marketingu takže každý model v ponuke je prínosom. Mazda CX-30 má dokonca predpoklad stať sa najpredávanejším modelom celej automobilky.
Využiť podvozok Mazdy 3 a postaviť na ňom crossover bol teda zo strany japonského výrobcu nevyhnutný krok. A zároveň správny. Napokon, kým Mazda 3 bojuje o priazeň, CX-30 nemusí. Pôsobí v takzvanej pomlčkovej lige proti VW T-Rocu, Toyote C-HR, či Honde HR-V. A v porovnaní s týmito modelmi Mazda CX-30 nielen pôsobí, ale aj je reálne väčšia.
So svojou dĺžkou 4 395 milimetrov je paradoxne o 7 centimetrov kratšia, no svojou výškou 1 540 milimetrov je naopak, o 10 centimetrov vyššia. Paradoxne ju na prvý pohľad označíte za väčší model. Mazda argumentuje pri kratšej dĺžke vyššou manévrovateľnosťou v meste a v podstate má pravdu. Crossover hranice mesta opustí iba málokedy.
Medzi predajné argumenty môžeme pokojne zaradiť aj dizajn. CX-30 interpretuje aktuálny Kodo dizajn a preto je už z diaľky jasné, že je to Mazda. Má obrovskú masku chladiča, no tá nepôsobí tak brutálne ako v prípade modelov BMW, ktoré milujú tento prvok náležite preexponovať. Chrómová lišta plynulo prechádza do úzkych svetlometov a spôsob akým je tento detail spracovaný naznačuje kvalitné spracovanie prvkov v interiéri. Zvyšok je kombinácia nelakovaných plastov, veľkých oblúkov blatníka a a čistých línií plus rovnako úzkych zadných svetiel a dvojice nafalšovaných koncoviek výfuku. Proste Mazda.