Test: Mazda CX-30 SKYACTIV G-150 AWD: Prémiový produkt

Interiér

V mojich očiach je dôkazom skutočne prémiového charakteru auta. Takto prepracovaný a vynikajúco spracovaný interiér v rámci jeho kategórie crossoverov tejto kategórie nenájdete. Dokonca aj niektoré skutočne prémiové automobilky by v porovnaní s Mazdou CX-30 prehrali. Stačí ak sa dotknete vrchu aplubnej dosky, ktorá je čalúnená síce umelou, no kvalitnou a mäkkou kožou. Línie palubnej dosky plynulo prechádzajú do dvier a každý detail lícuje. Nechýbajú ani chrómované lišty, ktoré sa tiahnu naprieč celou šírkou palubnej dosky. Sú spracované maximálne kvalitne a nenájdete uhol, z ktorého by tieto prvky neladili.

Klasický prístrojový panel je tiež prepracovaný, centrálny rýchlomer je v podstate digitálny, no Mazda opäť ponúka symbiózu klasicky a moderných technológií tak, aby výsledok akceptovali všetky generácie. Rovnaká charateristika čaká aj infotainment. Ten je prehľadný, ovládate ho veľkým kruhovým ovládačom a jeho logika je rovnako  nepriestrelná ako Matovičove ego. Samostatne stojaci displej ponúka vysoké rozlíšenie a ostrú grafiku. Nechýba ani konektivita Appla Carplay a Android Auto.

Čo ma fascinuje je minimalistický dizajn interiéru, z ktorého však vydolovali dizajnéri štýl takým spôsobom, že sedieť za volantom Mazdy CX-30 je optický zážitok. Ovládanie klimatizácie je intuitívne a nastavenie teploty absolvujete dolsova naslepo. Slabé miesto? Paradoxne je to nádherný volant, ktorého spodné chrómované tlačidlá cez deň neviete identifikovať. V noci sú podsvietené, takže s nimi nie je žiaden problém.

Nech vyzerajú sedadlá akokoľvek jednoducho, sú vynikajúce a ponúkajú veľmi dobré sedenie aj pozíciu. Nebudete si ju vedieť vynachváliť a to aj na dlhých cestách. Na šírku je dokonca v Mazde CX-30 rovnaké množstvo priestoru akv Mazda CX-5. V porovnaní s konkurenciou ponúka opticky možno trochu viac. Batožinový priestor s objemom 430 litrov je priemerný, v tomto smere však Mazda zrejme skôr uvádza pravdivé údaje ktoré niektorá konkurencia predsalen trocha „ohýba“.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

PETROLHEAD PORNO!!! 2x Porsche 959 v rakúskych kopcoch

Jeep Wrangler Rubicon 392 je prvým Wranglerom s motorom V8 po 40-tich rokoch!