Test: Suzuki SX4 S-CROSS 1,4 BOOSTERJET HYBRID: Nenápadný suverén

Motor

Jediný v ponuke a v podstate aj dostatočne známy motor s objemom 1,4 litra turbo má hneď niekoľko výhod. Stále je to štvorvalec, takže ak trpíte akoukoľvek fóbiou z trojvalcov, tento motor vás počtom valcov aj objemom poteší. Za druhé je mimoriadne úsporný. Bez problémov s ním dokážete jazdiť s priemernou spotrebou pod úrovňou šiestich litrov bez toho aby ste sa výrazne snažili. V zrkadle tejto informácie je vypustenie naftovej alternatívy celkom logické.

Ďalší benefit je, že 48 voltová hybridná technológia slúži k spríjemneniu jazdy. Necítite ju a štart/stop systém funguje bezchybne a plynulo. Motor štartuje rýchlo a aby vás inšpiroval k jeho využívaniu inšpiruje vás počtom decilitrov, ktoré ste ušetrili počas vypnutého motora. A pomerne rýchlo sme sa dostali na hodnotu 0,2 litra, čo v praxi znamená, že po niekoľkých stovkách kilometrov si môžete za cenu jedného litra paliva kúpiť jednu kávu. A to je fajn zistenie, že?

Maximálny výkon motora 95 kW (125 koní) je síce nižší ako tomu bolo doposiaľ, no na rodinné využitie stačí aj 10,2 sekundy potrebných na zrýchlenie z 0 na 100 km/h a samozrejme aj maximálna rýchlosť 190 km/h je viac ako dostatočná.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Šéf koncernu VW preveril nabíjaciu sieť IONITY cestou do Talianska: Kritikou nešetril

Dacia Jogger: 7-miestny ekologický dobrodruh