Test: Hyundai Kona Hybrid

Jazda

Je príjemná a rovnomerná. Ak hľadáte slovo ako športová, tak v tom prípade vás troch sklamem. Dynamická môže byť, ale športovou by som ju nenazval. Napokon ak chcete rýchlosť a dynamiku, musíte siahnuť po verzii 1,6 T-GDi, ktorá by vás uspokojila. Pointou hybridnej verzie je úspora paliva a emisií.

Na druhej strane musím pochváliť kombináciu so šesťstupňovou dvojspojkovou prevodovkou. Konečne sa niekto rozhodol nahradiť bezstupňové CVT prevodovky normálnou a najmä fungujúcou prevodovkou. To, že máte k dispozícii klasické rýchlosti pocítite pri zrýchľovaní, ktoré je okamžité a bez gumového efektu. V režime Sport reaguje spontánne a bude vás tešiť. A to aj napriek tomu, že zrýchlenie z 0 na 100 za 11,6 sekundy nie je dychberúce.

Naopak jazdné vlastnosti sú vynikajúce a zásluhu mali na to určite aj pneumatiky Michelin Pilot Sport 4 s rozmerom 235/45 R 18. A pridajte k tomu aj plne nezávislé zavesenie kolies, vpredu McPherson a vzadu Multilink. Kombinácia sa postará o to, že zákruty dokážete absolvovať vyšším tempom a bez problémov. Akurát charakter auta vás k tomu nebude povzbudzovať.

Jednotlivé režimy vodič neovláda, v prípade, že je 1,56 kWh batéria dostatočne nabitá môže aktivovať režim EV, no v prípade, že elektronika usúdi inak, pripojí sa spaľovací motor automaticky. Každopádne v čisto elektrickom režime sa môžete pohybovať až do rýchlosti cca 35 km/h, no aj tak by som prácu a prepínanie medzi režimami nechal na auto. Vtedy bude najúspornejšie.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Jeep Wrangler Rubicon konečne dostal správny motor!

Študenti škodovky postavili Scalu Speedster