Test: Hyundai 1,5 DPi 6MT Family

Hyundai 1,5 DPi 6MT Family stavia na kombinácii atmosférického motora so základným luxusom. A prečo je testovaný Hyundai i30 taký dôležitý? V zásade preto lebo je to takzvané DNA model. Teda model, ktorý predstavuje filozofiu automobilky. V tomto prípade klasický hatchback s

1,5-litrovým atmosférickým motorom a šesťstupňovou manuálnou prevodovkou a extrémne priaznivou cenovkou. Ak sa zameriate na absolútny základ, tak v showroome necháte menej ako 20-tisíc eur. Pokiaľ sa však zameriate na verziu Family, tak za 1 500 eur získate poriadnu dávku výbavy. Jej samotné vymenovanie zaberie jeden celý odsek.

Dostanete dvojzónovú automatickú klimatizáciu, tempomat, LED svetlomety, hoci nie nie aktívne, navigáciu, konektivitu Apple Carplay/Android Auto, centrálne zamykanie, multifunkčný volant, digitálny prístrojový panel, jeden USB A a tri USB C výstupy, asistenčné systémy vrátane predkolízneho brzdenia s rozpoznávaním chodcov a cyklistov, upozornenie na prekročenie rýchlosti, systém udržiavania jazdného pruhu, ktoré si budete vypínať. Za zmineku stojí aj samostmievacie zrkadlo, kožený volant, predná posuvná lakťová opierka, vyhrievanie sedadiel a volantu!

A nezabúdajme ani na 10,25 palcový displej infotainmentu. A to čo mi je v tejto i30 najsympatickejšie, je fakt, že displej je doplnkom, nie pointou interiéru. Všetky funkcie si totiž príjemne a možno povedať aj naslepo vyklikáte, takže z ergonomického hľadiska je i30 Family zasľúbená zem.

Motor? Ten je atmosférický, poskytne maximálny výkon 70,6 kW (96 k) s maximálny krútiaci moment 139 Nm. A viete čo? Aj motor príjemne prekvapil. Nie dynamikou, ale spotrebou. Tá sa počas testu bez problémov udržala na úrovni 6,3 litra. A ešte niečo, ak dnes na internete mnohí plačú nad stratou ponuky atmosférických motorov, tak Hyundai túto možnosť stále poskytuje.

Hyundai 1,5 DPi 6MT Family

Cena (základ/test)                                         19 140/20 640 €

Záruka 5 rokov bez obmedzenia kilometrov

Motor

Atmosférický zážihový R4/16V, zdvihový objem valcov 1 498 cm3, max. výkon 70,6 kW (96 k) pri 6 000 ot.min-1, max. krútiaci moment 139 Nm pri 3 500 ot.min-1. Emisie CO2 141 – 143 g/km.

Jazdné výkony

0 – 100 km/h za 13,4 s, vmax = 178 km/h; spotreba paliva WLTP/test 6,2 – 6,3/6,5 l/100 km.

Konektivita a batožinový priestor

USB-A – 1x

USB-C – 4×

Wi-fi – áno

Zrkadlenie – áno

Uhlopriečka: 10,25“

Batožinový priestor: 395 dm3

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Test: Hyundai Bayon 1.0 T-GDi DCT7 Style: Malá kopa pýta viac

Yugo sa vracia! A bude mať manuál.