Logický krok. A vydarený, napokon to že sa odznak N objaví aj na modely SUV bola iba otázka času. Nevedeli sme však aké bude. Na Slovakiaringu nás však Hyundai Kona N presvedčil. Veľmi rýchlo.
A nielen preto, že SUV tejto veľkostnej kategórie s touto porciou výkonu tak ľahko nekúpite, ale aj preto, že bez toho aby ste si ju vyskúšali viete, že bude jazdiť vynikajúco. Nastavenie podvozka mal totiž na starosti opäť tím Alberta Biermanna. A pochopil som to hneď v prvej zákrute. Kona N sa oprie o vonkajšie kolesá, nakloní sa o trocha viacej, než i30 N, no potom je to takmer identická istota ako v prípade už etablovanej a aj obľúbenej športovej i30-ky. Zákruta, rovinka a nasleduje test bŕzd. Do auta som sadol ako x-tý účastník akcie, no aj napriek tomu sa brzdy kusnú pred zákrutou tak ako majú a svoj výkon poctivo zopakujú v každej zákrute. Modely N od Hyundai dokazujú nielen na cestách, ale aj na okruhu svoje kompetencie a aj to, že tvrdé zaobchádzanie vydržia. A to nemôže povedať každý.