Test: BMW 540d xDrive: Bez kritiky, ale s otáznikom

Pohon

Pointa modelu je kombinácia trojlitrového naftového motora s označením 40d s pohonom všetkých štyroch kolies xDrive. Maximálny výkon motora sa pohybuje na úrovni 250 kW (340 koní) a maximálny krútiaci moment je rovných 700 Nm. Monumentálne hodnoty, len pred 15 rokmi sme umierali pri hodnotách 400 Nm, dnes sa aj takmer dvojnásobný krútiaci moment považuje za niečo bežné.

Ešte impozantnejšie sú dynamické hodnoty. Klasický šprin z 0 na 100 km/h zvládne za 4,5 sekundy a maximálna rýchlosť je v tomto prípade obmedzená na 250 km/h. To všetko vám sprostredkuje naftový agregát bez toho aby nejako výrazne zaťažoval životné prostredie. V priemere totiž spotrebuje osem litrov nafty, ak uvoľníte tlak na plynový pedál, tak si môžete odrátať ešte ďaľší liter a pol. Áno, s týmto modelom môžete jazdiť bez problémov aj za 6,5 litra na 100 kilometrov pri uvoľnenom štýle jazdy. A to svedčí o ekonomickej podstate tohto modelu. Čo sa prejavu motora týka, ten je mimoriadne kultivovaný, priestor na miernu kritiku dáva iba oneskorená reakcia na stlačenie plynu, ale to je následok emisných noriem, ktoré musia motory plniť aj počas alcelerácie.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Porsche Singer All Terrain Competition Study: 10 vecí, ktoré ste nevedeli

V Nórsku predbehli elektromobily v predaji klasické autá: Toto sú dôvody