Test: BMW 128ti: Menej je viac?

Ešte pred desiatimi rokmi by to bolo niečo nepredstaviteľné. Športové „performance“ BMW s pohonom predných kolies, ktoré sa chváli vynikajúcimi jazdnými vlastnosťami. Kedysi niečo nepredstaviteľné, dnes realita. Cieľ BMW 128ti je jasný – ohroziť Golf GTI.

Vrchol ponuke je BMW M135i s pohonom všetkých kolies a maximálnym výkonom 225 kW (306 koní), 450 Nm a túto silu posiela na obe nápravy, čo je síce pekné, no maximálna pošle na zadnú nápravu 50 percent, čo v praxi znamená, že z jazdného hľadiska nie je M135i zaujímavá. Najmä s ohľadom na fakt, že dnes už nie je problém využiť takzvaný DRIFT režim v systémoch, ktoré zadný diferenciál nahrádzajú lamelovými spojkami na oboch zadných poloosiach. Tento zjednodušený systém funguje presne tak ako má. Umožní driftovanie, zlepšuje jazdné vlastnosti a keď treba funguje ako samosvorný diferenciál. Toľko k BMW M135i.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Volkswagen Golf R Variant: Auto roka 2021

Morgan CX-T: Bez pravidiel