Prvá armádna štvorkolka nie je Jeep! Je to celkom iný model

Malé armádne auto malo extrémne veľké kolesá obuté do drapákových pneumatík, ktoré zvyšovali prejazdnosť ťažším terénom. V prvých rokoch sa vyrábala iba dvojmiestna verzia, neskôr pribudlo tretie sedadlo, a napokon sa vyrábali aj štvormiestne verzie. A neskôr pribudla aj verzia pick-up s označením Typ C. Dokopy sa ich vyrobilo z tohto malého 3,6 metrov dlhej armádnej štvorkolky zhruba 4 700 kusov, no do dnešného dňa prežilo len 7 kusov, pričom posledný z nich objavili v jednej garáži v meste Kyoto v roku 2013. Po troch rokoch renovácie sa znova ukázal na verejnosti a n zaradil sa medzi technické dedičstvo Japonska. A čo sa stalo s výrobcom? Ten sa pôvodne menoval Japan Internal Combustion Engine Company a neskôr sa premenoval na Tokyu Kurogane Industries a vyrábal malé nákladné vozidlá pre japonský trh. V roku 1962 sa spojil s inými firmami a skončil pod krídlami firmy Nissan.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Opel Manta GSe ElektroMOD: Elektrina, manuálna prevodovka a zadný pohon!

BMW M4 Competition: Je toto najkrajšia „em-štvorka“?