
Twisted T-Bug napratal do starej karosérie Volkswagenu Chrobák novú technológiu
Restomod, čiže reštaurácia starých automobilov s adaptáciou na novú techniku a technológiu je v móde najmä v USA a Veľkej Británii, no fanúšikov má všade na svete. V zásade tam nemáte čo nemať radi. Tvary starých áut majú emócie, ručnú výrobu roboty nevedia plnohodnotne nahradiť a kombinácia s modernou technikou vytvára v mnohých očiach ideálny výsledok.
Očakávaným výsledkom je však najmä nárast výkonu, no v tomto prípade je to iba 60 kW (81,6 koní), čo nie je veľa. Ale v porovnaní s originálom je to takmer dvojnásobok. Nezabúdajme na to, že motor Chrobáka bol vzduchom chladený a atmosférický. Aj tak však výkon nie je pointa. „Je to o spojení jazdca a stroja a precítení terénu,“ hovorí šéf firmy Twisted Charles Fawcett. „Je to o fascinácii ovládania stroja, nie o jednoduchom zážitku zo sedenia vo vnútri. T-Bug to prináša v puristickej podobe.
Dizajn je roztomilý. Originálny chrobák bol tiež, ale v tejto novej podobe je to skutočne o emóciách, stačí ak sa pozriete na „oči“ vo forme kruhových LED svetlometov. Prirátajte k tomu off-roadové zavesenie kolies tkmiče Bilstein, disky kolies EMPI Baja a terénne pneum BF Goodrich a terénny resrtomod je hotový. Páči sa vám? Mne áno.
K dispozícii je taktiež bodykit inšpirovaný pretekmi Baja California, silnejšie brzdy a „ručne vyrobený“ interiér, ktorý je plný kože, dreveného volantu a má digitálny tachometer. I keď výrobca tvrdí že každý T-Bug bude jedinečný a unikátny pre každého majiteľa, Zatiaľ sa nehovorí o cene, ale lacná záležitosť to nebude, napokon forma Twisted už roky upravuje pôvodné Land Rovery a z moderných áut sa venuje najmä Suzuki Jimny.