Konečne je medzi novinkami klasický formát karosérie – kombi. No nie hocijaké, ale štýlové. Ktoré si kúpite kvôli dizajnu. Svedčí o tom aj prívlastok Shooting Brake. Toto označenie zvyčajne dostávali kupé prerobené na kombi. Zvyčajne mali iba dve dvere, dve miesta a veký úložný priestor v štýle kombi – BMW Z3 Coupé. Dnes sa touto skratkou označujú kombiverzie štvordverových kupé. Ako napríklad Mercedes-Benz CLS Shooting Brake. Ten sa však prestal vyrábať a tak bude mať VW Arteon Shooting Brake kompletné teritórium samo pre seba ak nerátame Porsche Panamera Sport Turismo.
Pod kapotou síce nájdete techniku Volkswagenu Passat, tá je však oblečená do atraktívneho kabátu. Vyzerá to ako jednoduchý recept, exteriér aj interiér Aretonu je však mimoriadne atraktívny. Maska chladiča prechádza do predných svetiel a kapota zasahuje do nárazníka. Aktuálne je to podľa mňa najkrajšia predná časť v rámci autombilového priemyslu.
Dizajnéri však citlivo spracovali aj zadnú časť vyzdvihli proporcie zadnej časti a celok zladili tak aby oku lahodil. Tak ako aj všetky ostatné modely autombilky, ktorá má aktuálne najvyváženejšiu ponuku plnú atraktívnych áut.
Pod kapotou sa objavia štandarané pohonné jednotky 1,5 TSI, 2,0 TSI (150 – 272 koní) a 2,0 TDI (150 až 190 koní), no okrem toho krúži na Nurburgringu aj maskovaný prototyp so štyrmi výfukmi, čo naznačuje príchod modelu s označením „R“. Ten by mal mať pod kapotou unikátny motor VR6 Biturbo s maximálnym výkonom 400 koní a maximálnym krútiacim momentom 450 Nm. Týmto spôsobom sa Arteon definitívne marketingovo oddelí od Passatu a získa tak svoje autonómne postavenie. Mimochodom, indetický agregát dostane aj Volkswagen Golf R.