Test: Renault Zoe R135 – Vydrží dlhšie

Batérie

Verzia R 135 s 52 kWh batériami sľubuje väčší dojazd, v technických údajoch sa dokonca uvádza až 386 kilometrov. Práve preto som bez problémov a s kľudom na duši opustila hranice Bratislavy a zamierila si to do rodného Štúrova. Na tachometri svietil dojazd vyše 300 kilometrov, takže strach som nemala. Na druhej strane časový stres ma prinútil zrýchliť na diaľnici. Maximálna rýchlosť mi starosť nerobila, za 145 km/h vám pokutu nedajú. Jediným trestom je rýchlejšie ubúdanie dojazdu, ktorý som začala sledovať až po tom, čo sa dojazd rovnal zvyšnej vzdialenosti. Vtedy som si uvedomila, že potrebujem dobiť. To by nebol problém, mala som so sebou aj nabíjaciu ZSE kartu. Ako na potvoru, žiadna nabíjačka s červeným logom však nebola k dispozícii. Juh stredného Slovenska elektromobilite zatiaľ nepraje. Praje však dobrodružstvu.

Nabíjačku som našla v Gbelciach na novej čerpacej stanici. Napojila som auto na nabíjačku a vzhľadom na môj program  som si zastavila kamióna v “štekloch“ a kostýme som sa nechala odviezť na miesto môjho stretnutia. Rátala som s tým, že po mojom návrate bude auto dobité. Moju veľkú radosť z možnosti nabíjania však pokazil skrat, ktorý vyvolal môj pokus o nabíjanie. Vzhľadom na vypadnutý prúd som nebola schopná vytiahnuť kábel z nabíjačky. Kábel nechávam na pumpe, sľúbili mi, že ho vrátia a pokračovala som v misii „nájdi nabíjačku“. Záchrana vo forme nabíjacej stanice pri hoteli prišla včas. S menšími problémami som sa preboxovala k nabíjačke, ktorá našťastie nevyžadovala autorizáciu a nabila som za 4 hodiny takmer naplno.

Toto však nie je kritika Zoe, ale správa o stave nabíjačiek, ktoré sa nenechádzajú na hlavnej tepne BA-NR-BB-LM atď

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Mercedes-Benz EQC 4×4² miluje blato!

Audi quattro oslavuje 40-tku limitovaným modelom