Test: Dacia Spring Expression Electric 45: Za dvacku

Jazda

Nečakajte raketovú dynamiku, tá nie je v zozname sériového vybavenia a tomu je prispôsobený aj podvozok. Príjemný, mäkší a s celkovo dobrými jazdnými vlastnosťami. Ak chcete jazdiť rýchlo môžete, v protiklade s ostatnými elektrickými autami váži Spring menej ako jednu tonu a na jazde to cítiť! Zrýchlenie je. Áno je to veta ktorá vystihuje šprint z 0 ns 100 km/h za 19,1 sekundy. Pre pokoj duše uvádza Dacia aj údaj o zrýchlení z 0 na 50 km/h a tam je údaj výrazne lepší – iba 5,8 sekundy, Semafórový duel ešte absolvovať môžete na obchvate vás však väčšina súperov porazí! S maximálnou rýchlosťou 125 km/h na diaľnici prakticky neriskujete pokutu, no opäť pripomíname, že Spring je určený do mesta a mimo neho sa prejavia slabšie dynamické aj ostatné parametre. Napokon elektromotor poskytuje skutočne diétny maximálny výkon na úrovni 33 kW (44 k) a maximálny krútiaci moment je slušných 125 Nm. Do mesta a k charakteru modelu Spring stačí.

A spotreba? Výrobca sľubuje 12 kWh,/100 kilometrov čo je veľmi dobrá spotreba a v podstate tento sľub Spring aj plní – v meste. Dojazd 200 kilometrov je minimálny, ak sa budete snažiť a vonku bude 25 stupňov tak môžete dosiahnuť aj 300 kilometrov, čo by pri dennom nájazde 50 až 60 kilometrov malo stačiť aj na celotýždenné jazdenie. Celková kapacita batérií 26,8 kWh však naznačuje, že bližšie k realite bude 200 až maximálne 230 kilometrov, najmä ak si uvedomíme aj výrobcom udávanú spotrebu.

Nabíjanie rýchlonabíjačkou zvládnete za jednu hodinu, nabíjanie zo 400 Voltového Wallboxu z ističom 32A bude trvať menej ako 5 hodín a z klasickej 220 Voltovej nabíjačky to potrvá zhruba 14 hodín. A to znamená, že v podstate môžete spolužiť s Daciou Spring aj na klasickej domácej zásuvky najmä ak váš denný nájazd neprekračuje 100 kilometrov.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Test: Kia Proceed GT 1,6 T-GDi 7AT – Díky Kia!

Hasiči stále netušia ako uhasiť elektromobil